Hajduk roztočil kola! – 9

Desátý březnový den letošního roku se stal nástupním dnem výsadku MORAVEC Teamu s krycím názvem HAJDUK, kdy dva tucty našich borců a borek operují v rámci závěrečné fáze zimní přípravy na Balkánském poloostrově, přesněji v chorvatské Dalmacii, úplně přesně v městečku Podstrana, 10km jižně od Splitu. Najetí optimálního množství objemových kilometrů na silnici, v příznivých klimatických podmínkách – to je hlavní cíl zahraniční mise, jenž nemá v oddílových dějinách obdoby… V této aktualitě Vám budu – na základě depeší od velitelů výsadku a zpravodajského seržanta – přibližovat dění v rámci desetidenní přípravné mise, která definitivně roztočila kola sezóny 2017!

„Qartet“ našich invazních vozidel na dráze „volného návratu“ stále ještě pod azurovým balkánským nebem…
10. den –  neděle 19. března  – hladké přistání…

Přípravná mise HAJDUK, která měla za úkol v příznivých klimatických podmíkách pohostinné Dalmacie vpravit do nohou našich mladých bikerů potřebné množství tréninkových kilometrů, byla v neděli v podvečer úspěšně završena „hladkým přistáním“ všech čtyř invazních vozidel. Plánovaný čas příjezdu (ve 20.00 hodin k restauraci Morava Benešov) byl uspíšen díky bezproblémovému přesunu o rovné dvě hodiny!

Ještě i v Rakousku panobalo v růběhu dne slunné a teplé počasí!

Auta Lukáše Gregora a Honzy Šindeláře, včetně jejich osádek zaparkovala dokonce ještě dřív, vozy Milana Tlamky a Jirky Zavřela jsem mohli uvítat na místě určení podle opraveného časového plánu krátce po 18.00 hdině. Pak už jsme se mohli vítat s „učastníky zájezdu“ přičemž sjejich opálených tváří šlo jednoznačně vypozorovat, že fotodokumentace o exluzivním počasí v místě výsadku, v žádném případě nelhala..!

zIMG_5233
Benešov a vyloďování v chladu a dešti… Patnáctistupňový teplotní kotrmelec“…

Nyní bude třeba dobré, rychlé aklimatizace bez nachlazení, vždyť naši ještě po cestě v rakouském Grazu zažívali stále příjemnou jarní teplotu 20°C! A hle: cca 100 km severněji je o 15°C méně… Dále bude třeba vydechnout a optimálně doladit formu na první víkendové ostré závodní zkoušky, které jsou už před námi! Velký dík za zdar celé akce patří realizačnímu týmu v čele s Milanem Tlamkou, jemuž zdatnými pomocníky byli starší Honza Šindelář, manželé Zavřelovi a Kamil Koudelka.

zIMG_5238
Jako mnohokrát v historii i tentokrát poskytla našim Dalmacijským „bijcům“ pohostinné zázemí nrestaurace Morava v Benešově.

Od velitelů postupně zjistím, jak že byli disciplinovaní jejich svěřenci, přičemž první hodnotící informace jsou vesměs pozitivní. No a jak deset přípravných dnů v Dalmacii „podepíše“ na formě našich rajdrů, to nám velmi přesně ukáží jejich výkony a výsledky v průběhu sezóny! Mrkněte na závěrečnou fotogalerii z cesty a „přistání“ (poloviny výsadku).

Karel: Ještě štěstí, že umím počítat až do sta..!
9. den –  sobota 18. března  – „brzdící zážeh“…

Nic netrvá věčně… Jednoduchá věta postihující v obecné poloze hlubokou pravdu… Ani přípravný kemp MORAVEC Teamu v Dalmacijské Podstraně nemůže být „na věky“ a proto devátý den mise, po předchozích plánovaných posledních dopoledních výjížďkách obou tréninkových skupin, byl ve znamení „brzdícího zážehu“ což neznamenalo nic jiného, než, že naši v odpoledních hodinách pomalu, ale jistě začali „balit kufry“…

„Suterday and final Dancing in The Hotel… Bravo Girls!“

Z fotek  předposledního dne je patrná přetrvávající týmová pohoda, která vedla pravděpodobně i k zajímavým spontánním dívčím tanečním kreacím! Že nás zkontaktoval jeden místní usedlík s nabídkou výjížděk po moři, je důkazem, že naši při svém operování v lokalitě výsadku působili na své okolí velmi přátelsky a tím pozitivně! Že po celých (skoro) deset dnů z elévů MORAVCE nikdo nesmutnil po mamince či tatínkovi, je zase důkazem toho, jak naši trenéři desetidenní práci s dětmi excelentně zvládli! Jediná věc je teď nadmíru důležitá: aby po zítřejším „přistání“ na stále ještě prochladlé Drahanské Vrchovině (Benešov-Pavlov  dnes ráno hlásil -1°C a 2cm čerstvého mokrého sněhu) všichni zvládli aklimatizeční teplotní přechodový extrém bez onemocnění… Ale jak znám fyzický a zdravotní fond této skupiny, nevidím v tomto nijak zvláštní problém…

Vejdeme se tam všichni čtyři vůbec?

No a teď už k vlastním zítřejšímu „přistání v drahanské kazašské stepi“… Celá skupina čtyř vozů by měla „dosednout“ u restaurace Morava Benešov v cca 20.00 hodin SČ. Čas „dosedu“ zpřesní rodičům telefonicky naši rajdři ihned po překročení hranic do České Republiky. Takže rodičové: dobijte si svoje „vysílačky“, abyste zítra v odpoledních hodinách byli bez problémů na 100% příjmu! Neb výsadek HAJDUK bude v tu dobu po „dráze volného návratu“ už ve velmi razantním přiblížení k místu přistání… Šťastnou cestu HAJDUK!

20170317_122150

MORAVCI při natáčení klipu k legendární písni „Hands Up?“
8. den –  pátek 17. března  – na počest Vlastíkovi!

Pátek – montérů svátek… Montérů možná… MORAVEC Team slavil v Chorvatské Podstraně tento den pouze symbolicky. Protože 17. března je Vlastimila, určitě si dva tucty našich akčních „výsadkářů“ neopomělo tento – pro oddíl významný den – připomenout, nicméně o nějakém bujarém slavení jmenin borce, po kterém je náš oddíl pojmenován, nemohlo být ani řeči…

20170317_111802
Kdo se odhodlal na počest jmenin Vlastimila MORAVCE k sólovému úniku?

konstantní míře pokračovalo vzorné najíždění objemových kilometrů, když opět spojencem našim bylo den ode dne sílící Dalmacijské sluníčko. Osmahlí jsou už všichni naši, jako „jeden muž“ a vskutku by bylo zajímvé zjistit, jak kdo počítal/ nepočítal s tímto místním fenoménem a přibalil si / nepřibalil do batohu mimo jiné i krém na opalování… Ztráty i osmý den mise HAJDUK nesojí za řeč (pouze jedno odřené koleno), tým stále hlásí psychickou pohodu, výbornou kondici i zdravotní stav a neustálou, neutuchající chuť splnit bezezbytku plán mise… K úspěšnému završení mise chybí našim už jen velmi málo… Zde si připomeňte  zatím poslední fotomateriál z Balkánského poloostrova…

20170316_123853

I „mladé pušky“ vystoupali ve čtvrtek docela vysoko do hor!
7. den –  čtvrtek 16. března  – Omiš, Makarská, kopce…

Ve čtvrtek se naplnil týden operací mise HAJDUK v lokalitě Podstrana v Chorvatské Dalmacii. S potěšením můžeme vyhodnotit, že výsadek je zatím velmi úspěšný. Objemové kilometry vstřebávají naši velmi zodpovědně, pádů a zranění, jakož i technických problémů či defektů je minimum, počasí je „jako vymalované“…

Klíčová osoba výsadku – proviantní náčelník Jirka Zavřel. Jako vždy, si vede excelentně!

MORAVCI Junioři operovali ve čvrtek v okolí městečka Omiš a opět můžeme z fotomateriálu obdivovat, v jak atraktivním a krásném prostředí se naši pohybují… Naši elitní snajpři operovali – podobně jako včera – v místním náročném hornatém terénu. Dalšími pozitivy  je, že jsou všichni „účastnící zájezdu“ zdraví, hodní a disciplinovaní a v neustále přetrvávajícím vitálním tréninkovém rozpoložení! A protože i počasí našim stále přeje, je reálný předpokladem, že i zbylé tři dny mise proběhnou v pohodě…

Skupina Honzy Šindaláře po výjezdu do Dalmacijského hornatého terénu.
6. den –  středa 15. března  – jižní „zoncna rumpluje“!

Znalci „brněnskyho hantecu“ velmi přesně ví, co znamená zdánlivě zmatený výraz – „zoncna rumpluje“… Ano, volný překlad tohoto sousloví je: slunce (silně) svítí. A toto je průvodním znakem aktuální klimatické situace v Dalmacii, kde dva tucty borců a borek MORAVEC  Teamu ve středu „odstartovalo“  ve výborné náladě a kondici do druhé poloviny plnění úkolů v rámci přípravné mise HAJDUK.

20170315_112848
MORAVCI s Vikingem.

Po včerejším odpočinkovém dnu se dnes opět roztočila kola našich byciklů za ideálního počasí: slunečno, teplo, bez větru… V Dalmacii  panují skutečně aktuálně nadprůměrné teploty a díky nim naši rajdři zažívají na své pokožce zajímavé optické změny. jednoduše se tomu říká – opalování… Už také po dnešku víme, kdo z našich je vlastníkem tu více – tu méně fotocitlivé pokožky…

20170314_173243
Na „špacíru“ v historické části správního střediska Dalmacie.

Zatím, co „Milanovy děti“  žhavily asfalt na pobřežních silnicích, „Honzovy děti“ si z pilnosti naložily silniční výjezd do nedalekých horských lokalit. Při odpoledním strečinku se našim zpravodajcům podařilo poprvé zachytit rajdry při cvičení na nafukovacích tréninkových maximíčích… A z poslední fotogalerie je taky jasně patrné, jakým způsobem (mimo jiných) doplňují naši do svých atletických tílek tolik potřebné cukry…

Netradiční, ale účinný tréninkový „vercajk“…

A pozorným čtenářům ještě dlužím slíbený popis onoho dramatického momentu, kerý zažila na jedné z prvních vyjížděk Klárka Odehnalová a o němž se naši rajdři zmínili ve svých včerejších supr reportech. Dle popisu trenéra se ke Kláře připojil nějaký místní cyklista a v okamžiku, kdy tuto dvojici předjíždělo auto, domácí rajdr se asi lekl víc než měl a uhnul v pravo taky víc, než měl. Uhnul tak moc, že naši Kláru „sestřelil“… Ta pak dominovým efektem „sestřelila“ odpadkový koš… Proražená pneumatika na kole a naražený loket, to jsou jediná dvě, v celku nevýznamná  negativa, z této kolizní epizody…

received_1798001683860362
K+K pod Balkánským nebem..

5. den –  úterý 14. března  – relax!

Nejtěžší pro zpravodeje, reportéra, novináře, ale třeba i přispívatele na www stránky je psát o něčem, co neviděl, kde nebyl, co na vlastní kůži nezažil… I když má docela přesné informace tak říkajíc, z první ruky, nenahradí tyto stav být přímo v centru dění… Jestli-že jsem první čtyři dny reportování mise HAJDUK byl v pozici „nezúčastněného“, pátý den je úplně o něčem jiném… O svých „live“ pocitech se pozoruhodně rozpovídali přímí úřastníci soustředění – tj, samotné (nejen) děti… A věřte, že trenéři nad nimi vůbec nemuseli stát s rákoskami…

Pod nejvyšší možnou ochranou…

Zdarec Moravec, cesta autem byla dlouhá, ale zvládli jsme ji ve zdraví. Zvládli jsme navštívit i Plitvická jezera. Na ubytování jsme dorazili unavení, i přes to jsme statečně vyrazili na kolo. Při první vyjížďce jsme prozkoumali okolí a omrkli podmínky. Napříč urputnému větru jsme dorazili unavení, ale v pořádku. Další den jsme započali vydatným během a rozcvičkou, která následovala výtečnou snídaní. Po snídani jsme odvážně vyrazili směr Makarská. Po zakončení tréninku jsme si dali výborný oběd. Na započatý trénink jsme navázali společným posilováním a strečinkem, který jsme zakončili večeří. V pondělí jsme se zase probudili do dalšího krásného slunného dne ,který jsme jako předešlý den započali rozcvičkou a snídání. Po snídani jsme se odebrali na své stroje a statečně vyrazili do hor. Naše tempo bylo vražedné, naším revírem byly hory a naši protivníci byly prudké zatáčky. Vše jsme překonali ve zdraví a s krásnými vzpomínkami a panoramaty se vrátili na naši základnu. Naše síly doplnilo pečené kuře s bramborovou kaší a zeleninou. Odpoledne jsme užívali sluníčko a teplo na pláži. I když se nám z pláže moc nechtělo, pustili jsme se do cvičení a strečinku. Den jsme zakončili večeří, která byla v režii Zavřelových zase výtečná. Čtvrtý den byl ve znamení odpočinku. Krátkou vyjížďkou do Omiše, při které jsme navštívili kavárnu na pláži, jsme si zpříjemnili pobyt. Po obědě jsme se hromadně odebrali do Splitu, kde jsme strávili odpoledne v plaveckém bazénu.Den jsme zakončili procházkou po pobřeží Splitu při západu slunce se zmrzlinou v ruce. Máme se zde výtečně, vrátíme se maximálně s bolavýma nohama a se spoustou zážitků a už se nemůžeme dočkat letošní sezóny. S pozdravem Džejn (Jana Tesařová), Tygřice (Monika Konečná), Drsoňka (Anička Zemánková)… Co k textu dodat? Pravopis a sloh 5.9 skoro 6.0! Takže skoro nejvyšší známka!

Dobry vecer, posilame rychly kodovany report 🙂 mejte se. Hajduk report Lukáš Gregor  & spol.

Před naším pelotonkem „levá vostrá“…

Zdarec Moravec,  cesta byla dlouhá a nekonečná. Po příjezdu jsme byli uchváceni krásným výhledem. Odpoledne jsme vyrazili na vyjížďku, která nezačala vůbec dobře. Pár kilometrů od apartmánu postihl Barboru Tlamkovou pád. Zbytek vyjížky byl bez problemů. V dalších dnech pád postihl Klárku Odehnalovou, kterou srazil místní obyvatel a menší pád Adélu Kubinovou. Čtvrtý den odpoledne jsme navštívili ,,koupaliště“ a prošli se v centru města Split. Pobyt v Chorvatsku si užíváme a jídlo je vynikající. Adéla, Klára, Kristýna, Eliška.

received_1798001653860365
Takové štěstí! Je zde skoro kompletní MORAVEC Team z Czech Republic! Jenom ať se mi moc nevrtí, aby ta fotka vyšla…

Moc se nám tu líbí. Trenéři jsou tu na nás hodní. Je tu velká zábava a teplo. Na koupání to, ale není. Vaří tu výborně a jídlo je tu kvalitní. Jezdíme tady po rovinách i do kopců. Jsme rádi že tu můžeme být. Jakub Tesař, Roman Šindelář, Vítek Lipensky, Matyáš Koudelka.

Dobrý den pane Koudelko. Zdravíme vás z Chorvatského soustředění. Cesta byla dlouhá a nudná.Jak jsme přijeli tak jsme si vybalili a hned jsme vyrazili na kola. Po třech kilometrech nastal pád Barči Tlamkové. Druhý den jsme jeli do velkého kopce. Samozřejmě jsme chodili na rozcvičky a strečink. To bylo našich pár dnů v Chorvatsku a ještě pokračují. Adélka a Barunka.
Z výše publikovaného je zcela jasně patrno, že nejen cyklistickými vlohami se můžou MORAVCI pyšnit… Ale i spisovatelskými! jen tak dál! Bravo MORAVEC! Zde mrkněte na fotogalerii (nejen) z pátého dne mise…
Modř na našich dresech dost dobře ladí se soustavným azurem na místní obloze..!
4. den – pondělí 13. března – „na plný pecky“!

MORAVEC Team je už ve slunné Dalmacii, tak říkajíc, zabydlen. Nejdůležitější je fakt, že jsou všichni zdrávi a hladoví „pospolykat“ co nejvíce přípravných kilometrů! Velmi jim v tom napomáhá místní klima, které jde našim zatím „na ruku“, o čemž nejlépe svědčí bohatá fotodolumentace, která pravidelně a plynule na 1000 km vzdálenou Drahanskou Vrchovinu od našich zpravodajských seržantů přichází. A jak vypadá rutinní tréninkový den? Ráno začíná – jak jinak – budíčkem a rozcvičkou a následným mytím těla studenou vodou (v rámci otužování naší skupiny nesmí být  voda – dle pokynu trenérů –  teplejší než +4°C – digitálním teploměrem osobně přeměřuje velitel výsadku).

20170313_112414
Kdo první vyjel z „tunýlku“? Tentokrát nikoli Bartoníček… Ale – Zavřelová!!!!!

Po snídani podle plánu vyráží naši na Dalmacijské silnice ve dvou skupinách, přičemž jedofázově, v delším časovém úseku jezdí s Honzou Šindelářem naši „větší bombarďáci“ a dvoufázově, ve dvou kratších časových intervalech řeší kilometrové objemy Milan Tlamka se skupinou našich „menších bombarďáků“. Dnes (pondělí 13.3.) se utišil vítr, který v minulých dnech výjížďky našim tak trochu ztěžoval, takže klimatické podmínky se  k těm optimálním už hodně přiblížili. Po „kilometrové denní porci“ přichází regenerace, pravidelná strava a večerem společný strečink. Že už naši mladí rajdři zažili nejeden dramatický moment, a že naši velitelé v nich i v jejich volném čase stále utužují přirozenou soutěživost, o tom Vám budu vyprávět zase zítra… Takže nezapomeňte sem zase mrknout… Tuť je čerstvý fotografický materiál…

Junior Team MORAVCE přibrzdil na svém výjezdu i v jednom z místních přístavů…
3. den – neděle 12. března – první kilometry natočeny!

Po sobotním „oťukání“ terénu, vyrazil MORAVEC Team k prvnímu ostrému tréninku v rámci své mise HaAJDUK v balkánské Dalmacii. Z fotek je patrné, že počasí našim přeje: azurová obloha nás vybízí k závidění, když si uvědomíme, že Benešov u Boskovic se ve stejný den probudil do mrazivého rána s popraškem sněhu… Obě výkonostní skupiny pod vedením Milana Tlamky a Honzy Šindeláře splnili v rámci svých výjezdů plánované objemy a všichni naši stíhači se v pořádku vrátili na svoji dočasnou základnu, kde se o zázemí výborně stará Zavřelovic sehraný Team-work! Žádné ztráty nejsou hlášeny. V pondělí proběhne s HAJDUKEM další plánované akustické komunikační okno, takže se večerem nezapomeňte na naše www mrknout a ověřit si, co je u MORAVCŮ v Dalmácii aktuálně nového… Zde jsou k omrknutí fotky ještě další  pátku / soboty a zde už je „horká“ fotodokumentace z neděle

Naši elitní „bombarďáci“ v ostře v akci po Dalmátských silnicích…

2. den – sobota 11. března – „předmostí“ zbudováno!

Nad plán vyrazily obě naše úderné jaednotky na první průzkumné cesty v okolí naší dočasné invazní základny! Info o této skutečnosti máme od velitele výsadku, Milana, který se s raportem ozval v čase T: 17:59. Teplota v místě manévru 15°C, slunečno. Jediná skutečnost, která našim zatím znepříjemňuje život, je docela silný vítr… Místní silnice docela frekventované, ztráty prvního dne: jedno naražené koleno. Večer naše rajdry čeká ještě strečink a zítra se už do pedálů opřou na plno!

Pohoda prvního večera na základně po úspěšném přesunu a první seznamovací výjížďce.

Mezi jmenovaným zpravodajským seržantem Ilonou a štábním poručíkem Petrem proběhla po ránu (9:31:05 hod.) tato stručná a jasná  komunikace: „Ahoj všichni jsme v pořádku! Zdarec MORAVEC Ilona.“ Petr poslal na jih zpět tuto stručnou depeši: Roger HAJDUK. Díky moc! Potvrzuji komunikační frekvenci. Spojení OK. Po odpočinku zahajte podle plánu plnění hlavního úkolu mise. Zdarec MORAVEC, Petr K.

1. den – pátek 10. března – první kolona na základně!

Zástupce velitele výsadku Honza Šindelář hlásí ve 20.25 hod. SČ, že po cestovních útrapách (sníh, déšť a vítr) dorazil výsadek na místo určení. Po kratší prodlevě Honza potvrzuje (20.55 hod.) setkání s kontaktní osobou na ubytování do cíle dorazivší první části MORAVEC Teamu.

Sobotní dopoledne a vybalování našich hlavních „zbraní“ pro splnění úkolu mise HAJDUK.